Corona - FAQ

Vi får mange spørsmål i forbindelse med Covid19 - situasjonen. Her er våre svar

  • Har dere åpent?
    • Ja, vi har åpent på alle avdelinger der nasjonale/ regionale retningslinjer tillater det.  For de avdelinger som blir overstyrt av de disse retningslinjene, er samtlige ansatte fortsatt på jobb, og kan nås på telefon eller mail. Se kontaktinfo pr. avdeling, her!
  • Kan jeg levere bilen til verksted utenom åpningstid 
    • Ja, flere av våre avdelinger har nøkkelinnkast. Avtal levering nærmere med din kontaktperson i Ferda så finner vi en passende løsning. 
  • Kan jeg hente bilen etter åpningstid fra verkstedet? 
    • Ja, vi kan legge ut nøkkel på en trygg plass. Kontakt din kontaktperson i Ferda.
  • Kan jeg fremskynde verkstedtimen jeg har fått? 
    • Vi får stadig henvendelser om dette, og vi prøver å få til de endringene som passer kunden best. 
  • Kan jeg avbestille verkstedstime dersom jeg havner i karantene? 
    • Ja, det kan du, og vi anbefaler alle som er blitt syke om å holde seg hjemme.
  • Hva skjer med fuktgaranti dersom jeg ikke får mulighet til å ta fukttest innen fristen? 
    • Alle våre produsenter har har forsikret oss om at de er fleksible ifht til dette i den situasjonen vi opplever nå. Fristen for fukttest er i første omgang flyttet 3mnd frem i tid, men produsentene overvåker situasjonen nøye og har varslet ytterligere forskyvelser dersom situasjonen skulle vedvare.
  • Er det trygt å handle vogn/bobil nå? 
    • Ja, vi innfører prisgaranti på våre bobiler og campingvogner, og Ferda legger til rette for en trygg handel. 
  • Kan jeg hente bilen/vogna jeg har kjøpt? 
    • Ja, det kan du. For avdelinger som er berørt av nasjonale/regionale tiltak, ta kontakt med selger.
  • Får dere varer/deler som vi ønsker å bestille? 
    • Ja, du kan bestille og motta varer som normalt. Enkelte tiltak iverksatt der retningslinjene tilsier det. Ta kontakt med din lokale avdeling hvis du er usikker på om din Ferda avdeling er innunder dette, eventuelt følg med på våre Facebook sider som oppdateres fortløpende.
  • Kan jeg prøvekjøre en bobil jeg ønsker å kjøpe? 
    • Absolutt. Ta kontakt med din nærmeste avdeling, og vi sørger for en trygg og god prøve kjøring, der retningslinjene tilsier at dette er godkjent.